İSTANBUL

Baktım bir sana bir de kendime

İstanbul!

Şöyle durdum sukut ettim

Al bayrağa yüzüm döndüm

Dalgalandı Fatih’i gördüm

İstanbul, ruhumun aynası 

Kalk gidelim buralardan

Toprak toprak diyar diyar

Alalım Abdulmuttalip’in aynasını

İki cihan şelalesini

Sonra ağlar Eyüp nasıl

Ayasofya güller hası

Kalk gidelim İstanbul’um 

Toprak toprak diyar diyar 

Kız Kulesi iskelesi

Güneşimin ilk batışı 

Denizdeki dalga sesi

Söylesene kimin nesi 

Eminönü kunduracısı 

Toplasın bütün kunduralarını 

Kapalı çarşı ayakkabıcısı

Sevdiği rengini alsın da gelsin 

Çifte minareyi duyup da kalsın

Ezan-ı Muhammed’iseherde

En derin valizine koyup da alsın

Evliyalar uyanıp gelsin

Ruhunu arşına alıp da gelsinİstanbul!

Ruhumun timsali güneşim

Topla artık gitme vakti vaktidir

Sabah kahvehanelerini uyandır

Simit kırıntılarını dök yerlere

En beyaz gülümsemeni seç 

Düş yollara vakit senin vaktindir

Mecidiyeköy en derin emsalin 

Yolların kara koyun misalin 

Bütün biletleri kes at bugün

Vagonlarını boşalt da gel 

Metro tramvay uğurla da gel

Kaldırımdaki en son insan 

Kıbleni inşa et 

Köşe başı durakladım 

En son seni sayıkladım 

Üsküdar İskelesi’nde durup

Ilık çayı yudumladım 

İstanbul kadim şehrim 

Kalk gidelim ruhumun aynası

Yorumlar

  1. Ne de güzel canlandı gözümde İstanbul
    İstanbul'u özlemek başka birşey.
    Yüreğinize kaleminize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

TEŞEKÜRLER...

Yazılarımızı sosyal mecralarda paylaşarak göstereceğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz...

KAYNAK GÖSTERİLMEDEN KULLANILAMAZ.

İMZALI YAZILARDAKİ GÖRÜŞLER YAZARLARINA AİTTİR...

YAZARLARDAN OKU...

Daha fazla göster

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *

BİZİ TAKİP EDİN...

ÇOK OKUNANLAR

KIRILMIŞ BİR HAYAT

ASIM'IN NESLINDEN VATAN GÜNEŞİNE

GÜRÜLTÜLÜ SESSİZLİK

YAŞLI ANADAN BEŞ OĞLUNA MEKTUP

BİR GÜN

ANLAMAKSA ŞİİRİ

HER ŞEYDE "SEN" VARSIN

Herc-ü Merc

EDEBİYAT VE SANATTA YERLİLİK VE MİLLİLİK